Saturday

Leila K

Hon är ju ett för sorgligt kapitel. Sådan bortkastad talang. Sitter och lyssnar på henne på jobbet, mest för att hålla mig vaken. Sover kasst igen och är dessutom småsjuk (okej, lite mer än bara små-) och vill helst gå hem och dra en filt över mig i soffan.
För några år sedan, ja, för nästan ett helt decennium sedan, hade jag och min vän Micke Leila-fester. Vi såg helknäppa ut och drack alldeles för mycket och spelade Leila på fet volym. De dagarna är gudskelov förbi. Hårfärgen har växt ur, bling-blingen är bortplockad och de enorma solglasögonen är borttappade.
Måste sysselsätta mig. Okej: Leilas bästa, skiva för skiva, ej i någon specifik ordning:

Rob 'N' Raz Feat. Leila K (1990)
*Got To Get
*It Feels So Right
*Rok The Nation
*Love 4 Love
*Dance The Fonk

Carousel (1993)
*Carousel
*Open Sesame
*Ca Plane Pour Moi
*Slow Motion
*Glam!
*Close Your Eyes

Manic Panic (1996)
*C'mon Now
*Blacklisted
*Dynamite
*Electric
*Murderer
*Rude Boy
*I'm Coming To You

Greatest Tracks (2003)
(av de "nya" låtarna)
*Time
*Magic Ball
*Possessed
*Burning Up

Inlägget publicerades den 4 september 2005

No comments: