Saturday

Bokmal

22:36
Har läst första kapitlet i boken Fostra Din Hund och den verkar väldigt bra. Såg filmen The Butterfly Effect förut och den var faktiskt riktigt underhållande.

EN POPSTJÄRNA PÅ TRÅDEN

20:39
Nu ringde popstjärnan precis för att höra hur Sebbe mår. Hon hade mått dåligt hela dagen på grund av det inträffade och lät lättad när jag förklarade att Sebbe mår precis som vanligt nu när han fått äta och sova.
Nej, jag tänker inte avslöja vem popstjärnan (eller hennes kollega) är. Jag gillar dem mycket. Så mycket kan jag säga.
(Jag tänker inte ringa skvallerpressen heller...)

BÖCKER

19:15
Sebbe verkar återställd nu. Han är sitt vanliga busiga jag och ligger och sover nu så jag passar på att blogga...
Fick mina beställda böcker från Bokus idag. Två hundböcker och två biografier; All Världens Hundraser av Renée Willes, Fostra Din Hund av Nicholas Dodman, Att Älska Som En Porrstjärna av Jenna Jameson samt Ego Girl av Carolina Gynning (vi är ju så gott som kollegor nu så jag måste hålla mig uppdaterad...).

DRAMA: POPSTJÄRNANS HUND GICK TILL ANGREPP

15:15
Sebbe
och jag var ute och promenerade i solskenet. En stor hund kom fram till oss och ägaren, som kom efter för att hämta sin nyfikna hund, utbrast att Sebbe var så söt, så söt. Hennes två väninnor på en filt längre bort såg oss och inviterade mig och Sebbe till deras filt. Det var två - mycket kända - kvinnliga popstjärnor som båda bor i närheten av mig. De hade med sig sina (stora, snälla) hundar och Sebbe sprang runt och busade med dem en bra stund. Efter ett tag blev en av hundarna arg på Sebbe och angrep honom - tumult uppstod. Mitt lilla Vilddjur skrek i panik och flickorna lyckades som tur var snabbt få isär dem. Jag tog hand om en chockad och blödande Sebbe och popstjärnan vars hund gick till attack insisterade på att vi skulle kila bort till veterinären som har sin mottagning alldeles i närheten, och stå för eventuella kostnader. Det visade sig dock vara stängt men jag fick popstjärnans nummer för att meddela henne om Sebbes tillstånd. Han verkar må bra nu. Det var nog bara näsblod och chock. Min lille Sebbe! Ont i hjärtat fick jag ju.

SUNSHINE IN THE RAIN

09:20
Som jag sa; gårdagen var vinterns sista suck. Idag är det vår igen! Klarblå himmel. Nu väntar dagens tidningar.

NATTI

02:21
Filmen var lika spooky som jag mindes. Nu är det bingen som kallar. Sebbe sover redan i soffan. Han ger ifrån sig ett roligt läte när han gäspar. Precis som människor gör ibland. Godnatt.

Inläggen publicerades den 21 april 2006

No comments: