Saturday

Wacko Jacko

21:41
Ja, hur ska det gå för Michael Jackson? Vilket bedrövligt liv han lever. Tänk om han hade fått vara en vanlig svart man i någon mellanstor amerikansk stad. Kanske jobba som konditor eller varför inte som veterinär. Lyckligare skulle han säkerligen vara och förmodligen tillsammans med en annan man sedan 20 år tillbaka.
För längesedan, när min kära syster Therese var fem år, var hon stormandes kär i M.J. Hon kunde samtliga hans låtar utantill, dock utan att förstå vad han sjöng om. Vartenda litet "ou" kunde hon tajma och jag hjälpte henne översätta ett brev hon skrev och skickade till honom. "I understand you" är det enda jag minns av det brevet. Tänk; "I understand you". Så lustigt.

SÄNGVÄTARE

19:17
Sebbe
var inte bara en sängvätare i morse. Han gjorde det även i trappuppgången + precis utanför porten. Att så mycket vätska kan rymmas i en så liten lekamen. Håller på att tvätta just därför och det är så klart astrist. Men inte lika tråkigt som att rensa avlopp så jag håller ut.

FRÅGA DOKTORN

15:56
Idag missar jag inte Fråga Doktorn på SVT2 klockan 18:15.

ESC 2006

15:48
Såja. Nu har jag betygsatt samtliga bidrag. De finns här. Ett ovanligt dåligt år. Mina favoritår är för övrigt 1982, 1985 och 1987.

SKOG & SOL

14:36
Var just ute i "skogen" med Sebbe. Vi har hittat en väldigt trevlig liten skog (alternativt stor dunge). Jag är så obeskrivligt trött. Vet inte hur jag ska orka upp klockan fem imorgon bitti.
Nu ska jag lyssna på årets Eurovision.

MORGON

06:44
Orkade inte se hela nedan nämnda program så jag tryckte på inspelningsknappen istället. Jobbet väntar. Kan inte dessa röda dagar vara över snart. Ogillar röda dagar. Allt är så tyst och öde.

Inläggen publicerades den 17 april 2006

No comments: